LỄ GIAO-NHẬN ĐỒ ÁN TỐT NGHIỆP CN CÔNG TRÌNH GIAO THÔNG CÔNG CHÍNH

LỄ GIAO-NHẬN ĐỒ ÁN TỐT NGHIỆP CN CÔNG TRÌNH GIAO THÔNG CÔNG CHÍNH

  •   27/10/2019 10:39:59 PM
  •   Đã xem: 148
  •   Phản hồi: 0
Vào ngày 30/9/2019, Bộ môn Công trình Giao thông Công chính và Môi trường đã tổ chức buổi lễ Giao -Nhận đồ án tốt nghiệp cho lớp Công trình Giao thông Công chính các khoá tại phân hiệu TP.HCM.

Thiết kế hệ thống chiếu sáng đô thị

  •   13/05/2018 10:17:53 PM
  •   Đã xem: 400
  •   Phản hồi: 0
Thiết kế hệ thống chiếu sáng đô thị

Bài Giảng Cơ sở Hạ tầng Giao thông Vận tải

  •   06/05/2018 11:01:17 AM
  •   Đã xem: 362
  •   Phản hồi: 0
Bài giảng Cơ sở Hạ tầng Giao thông Vận tải
Screen Shot 2018 05 06 at 9 43 35 PM

Traffic Conflict Technique Development for Traffic Safety Evaluation under Mixed Traffic Conditions of Developing Countries

  •   06/05/2018 10:47:04 AM
  •   Đã xem: 305
  •   Phản hồi: 0
In developing countries, the numbers of traffic accidents, injuries and fatalities are very high and tend to increase at signalized intersections. For example, in Ho Chi Minh City (HCMC) of Vietnam, the number of accidents at signalized intersections accounted for 45% of the total accidents at all the intersections. This fact leads to strong necessity for analyzing traffic safety at signalized intersections. Nevertheless, the historical accident data in HCMC is not available for deep analysis, this study uses video cameras to capture and analyze conflicts that potentially lead to accidents using TCT (traffic conflict technique). Conflict severity identification is one of the most significant steps to evaluate traffic safety at signalized intersections using TCT. Six zones (serious conflict, common conflict, non-conflict, highest potential serious conflict, potential serious conflict, and potential common conflict) are explored in this study to clarify conflict severity. This result is based on being the cut off value between serious conflicts and common conflicts, according to 85% cumulative frequency of TTC (time to collision) and CS (conflict speed) under 3,050 samples size which were observed at 10 signalized intersections during August-November, 2014. Such a deep understanding is a scientific basis to study how to apply TCT to evaluate traffic safety at signalized intersections under mixed traffic conditions.

Giới thiệu Bộ môn Xây dựng Công trình Đô thị

  •   06/05/2018 10:37:26 AM
  •   Đã xem: 439
  •   Phản hồi: 0
Giới thiệu Bộ môn Xây dựng Công trình Đô thị
Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây